Selagi berTuhan. Selagi itu kita mesti berTahan.


Assalamualaikum!!

Haip! It's been a while since my latest update on this blog. =) Lama tak beramah mesra dengan blogger dari Semenanjung dan Sarawak. Rating blog pun asyik naik turun jaa..huu~ redho.. sapa suruh malas update kenss.. >.<

Baiklah, back to main topic.."Selagi masih berTuhan, selagi itu kita perlu berTahan." I do love this one. Terasa bersemangat jiwa doh.. hiks =)

Hmmm.. Di dalam buku La Tahzan, karya Dr Aidh Al Qarni ada diselitkan nasihat:-

"Yakinilah, bahawa anda tetap mulia bersama para penerima cobaan!"

Bila diuji, jangan cepat merasa bahawa diri kita sahaja satu-satunya org yg Allah Ta'ala uji dengan teruk. Tengok kiri, tengok kanan..betapa banyaknya orang yg sedang mendapat cubaan, dan betapa banyaknya orang yg sedang kena bencana? Telusuri setiap rumah, pasti ada yg merintih, dan setiap pipi mesti pernah basah dengan air mata. =')

Sungguh, betapa banyak penderitaan yg terjadi..dan betapa banyaknya orang-orang yg bersabar menghadapinya. Kita, bukan satu satunya orang yg terkena musibah.. =) Allahuakhbar. =') Bukan nak tunjuk diri bajet alim laa warak la..jauh sama sekali. Kadang aku pun lemah juga..putus asa juga..rasa macam "Ya Allah..kenapa teruk sangat ujian aku ni Ya Allah?" Astaghfirullahalazim. ='(

Ada seorang ustaz pernah pesan, "..siapa kita ni, cuba tengok diri kita..siapa kita ni? Layakkah kita persoal bagaimana caranya Allah nak perlakukan kita? Sedang Allah yg cipta kita. Kita ni makhluk saja. Tak layak..Tak layak.. redho laa.. Allah berhak menguji kita. Allah berhak perlakukan kita sesuai dgn kehendakNya. Kena sedar diri..kita ini makhluk Allah SubahanAllah.."

T..T Bila aku ingat semula apa yg ustaz tu pesan haritu..automatik air mata jatuh..laju jaa..tak sempat beli tisu bajet..sobs.. =')

Alhamdulillah ya Allah. Moga diri kita sentiasa kuat dan selalu berada dalam fitrah serta jagaanNya. Aamiin Allahumma aamiin.

Tq for reading =) LOVE.

No comments: